شیره انگور برای کم خونی

۲ بازديد

شیره انگور یک نوشیدنی خوشمزه و مقوی است که ممکن است برای کم خونی مفید باشد. بر اساس گزارشات، شیره انگور حاوی آهن، فولات و ویتامین C است که همگی به تولید و جذب هموگلوبین در خون کمک می کنند. همچنین شیره انگور دارای خواص ضدالتهابی، ضداکسیدانی، خونساز و بازکننده گرفتگی هاست. شیره انگور را می توان به صورت شربت، سرکه، دوشاب یا همراه با شیربرنج یا سمنو مصرف کرد. البته باید توجه داشت که شیره انگور تنها درمان قطعی برای کم خونی نیست و باید علت و نوع کم خونی تشخیص داده شود.

خواص شیره انگور

شیره انگور خواص دیگری هم دارد که ممکن است برای سلامتی شما مفید باشد. برخی از این خواص عبارتند از:

- تقویت سیستم ایمنی: شیره انگور حاوی ویتامین C است که به تقویت سیستم دفاعی بدن در برابر عفونت‌ها و بیماری‌ها کمک می کند  .

- افزایش وزن و حجم عضلات: شیره انگور یک منبع غنی از قند طبیعی و کالری است که به افزایش انرژی و وزن بدن کمک می کند. همچنین شیره انگور را می توان همراه با ارده کنجد مصرف کرد تا حجم عضلات را افزایش دهد .

- درمان کم خوابی: شیره انگور یک خوراک آرام‌بخش است که با تأثیر بر سطح ملاتونین، هورمون خواب، به بهبود کیفیت خواب و درمان کم خوابی کمک می کند .

- کاهش علائم پریود و یائسگی: شیره انگور حاوی فلاوونوئید‌های گیاهی است که به تعادل هورمون‌های زنانه کمک می کنند. این فلاوونوئید‌ها مانع از نوسانات خلق و خو، دردهای قاعدگی، گرفتگی پستان‌ها و سایر علائم نامطلوب پریود و یائسگی می شوند .

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.